Reageer op: Alleenwonend in Corona tijd

Welkom Forums Impact op het leven Alleenwonend in Corona tijd Reageer op: Alleenwonend in Corona tijd

MaritAnnaMaritAnna
Bijdrager

Ook ik mis de vrienden en familie die ik nu even niet kan zien, maar ik heb wel gemerkt dat het ook heel fijn en verrassend is om de mensen in je eigen buurt beter te leren kennen. Veel mensen zijn nu overdag thuis en het is gemakkelijk om contact te leggen. Inmiddels ga ik een paar keer per week een kop koffie of glas wijn drinken met steeds wisselende buurtgenoten in de speeltuin tegenover mijn huis. We hebben de mooiste gesprekken. Aan de achterkant van mijn tuin staat een flat van drie verdiepingen waar mensen meestal niet langer dan een half jaar wonen. In vorige jaren zag ik hooguit een paar mensen 1 keer per week op hun balkon zitten, zonder elkaar zelfs maar te groeten. Dat is nu wel veranderd. Iedereen is buiten zodra de zon maar even schijnt. Iedereen praat vanaf zijn/haar balkon met iedereen. ”Zal ik wat borrelnootjes voor jou naar beneden gooien?”, ”Ik heb het beste recept voor bananenbroodjes, wat is je e-mailadres, dan stuur ik het je zo”,  ”Zullen we zaterdagavond een flatbingo organiseren?” Ook dat is het nieuwe ‘normaal’ en de positieve gevolgen ervan.